fbpx

 

 

Waarom Employer Branding?

De arbeidsmarkt verschuift verder naar de werknemersmarkt. Het belang om jouw bedrijf als goed werkgever te presenteren wordt daarmee steeds belangrijker. Je moet beter je best doen om op te vallen tussen al je concurrenten. Het verbeteren van je werkgeversmerk draagt bij aan je wervingsproces.

Starten met Employer Branding

Worstel je met jullie bedrijf op de kaart zetten als aantrekkelijk werkgever? Weet je niet waar je moet beginnen? Of misschien heb je wel geen tijd om te werken aan Employer Branding? Wil je graag aan de slag met Employer Branding? Hieronder vertellen we je hoe we je kunnen helpen.

Brockmeyer helpt bij Employer Branding

Door onze jarenlange ervaring met strategische arbeidsmarktcommunicatie weten wij perfect hoe we jullie organisatie kunnen positioneren als aantrekkelijk werkgever.  Met Employer Branding vind en bind je het allerbeste talent. Brockmeyer helpt met Employer Branding op strategisch én uitvoerend niveau. Samen bepalen we de koers naar een sterk werkgeversmerk en bepalen we wat nodig is om met Employer Branding aan de slag te gaan.

Employer Branding voor een aantrekkelijk werkgeversmerk

Het resultaat van een sterk werkgeversmerk? Werknemers die lang bij je blijven, lagere wervingskosten, betere kandidaten en als kers op de taart de kost per hire wordt uiteindelijk minder. Employer Branding is meer dan alleen een reputatie neerzetten. Door je werknemers en kandidaten betrokken te laten zijn bij je werkgeversmerk creëer je voor alle betrokkenen een aantrekkelijker geheel.

Werkwijze Employer Branding

We vinden het belangrijk om op een overzichtelijke wijze een strategie en plan van aanpak te ontwikkelen voor jouw arbeidsmarktcommunicatie en daarom onderscheiden wij vijf fasen:

Fase 1: Inventarisatie

Het doel van deze fase is om inzichtelijk te krijgen wat jou als werkgever bijzonder en onderscheidend maakt. Kortom, wat is het werkgevers-dna?

Fase 2: Strategie

Op basis van de informatie die is verkregen vanuit de inventarisatiefase stellen we een strategie en een plan van aanpak op voor jouw Employer Brand(ing).

Fase 3: Ontwikkelen creatief concept

In deze fase ontwikkelen we een creatief concept en ontvang je een voorstel over hoe je je als werkgever het beste kunt positioneren en hoe je het werkgeversmerk goed kunt laden. We bepalen in deze fase het beeldgebruik, de vormgeving en de tone-of-voice.

Fase 4: Uitwerking creatief concept naar media en middelen

Op basis van het creatief concept laten we zien hoe je dit kunt doorvertalen naar verschillende media en middelen.

Fase 5: De slotfase; daadwerkelijke uitvoering in vastgestelde media en middelen

Op basis van het voorgestelde creatieve concept bepaal je definitief welke media je wilt inzetten en welke communicatiemiddelen Brockmeyer definitief voor je gaat uitwerken.

Hulp nodig?

Vul het formulier in voor vrijblijvend advies over hoe we jou kunnen helpen bij het realiseren van een sterk werkgeversmerk door middel van Employer Branding.

Aan de slag met Employer Branding

Wij adviseren je graag over alle mogelijkheden binnen Employer Branding
en helpen je met veel plezier bij het realiseren van een sterk werkgeversmerk.

Neem contact op voor vrijblijvend advies:

Benieuwd wat Brockmeyer in jouw branche kan betekenen?

Een effectieve mediaselectie vraagt om kennis van de branche en het type functie. Onze branche experts staan voor je klaar!

Zorg en welzijn


Meer info

Onderwijs


Meer info

Bouw en techniek


Meer info

Werving & selectie


Meer info

(Lokale) overheden


Meer Info

Deze bedrijven gingen je voor:

Radboudumc

Goede on-demand service. Doordat zij altijd proactief met ons meedenken, vormen zij een uitstekende partner voor ons recruitmentproces

Niels Groenendijk
Recruitment Businesspartner

Leger des Heils

Prettig contact, delen de opgebouwde kennis zonder te beweren alles beter te weten. Snel in de communicatie en met goede resultaten.

René Janssen
Arbeidsmarkt specialist

width= 

Deze website maakt gebruik van cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.
Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.