Employer Branding
- Aantoonbaar betere respons op jouw vacatures
- Snellere invulling met betere kandidaten
- Verlaag je recruitmentkosten met wel 85%
Wij adviseren je graag over alle mogelijkheden van een Employer Branding campagne voor jouw organisatie.
Waarom Employer Branding?
De arbeidsmarkt verschuift verder naar de werknemersmarkt. Het belang om jouw bedrijf als goed werkgever te presenteren wordt daarmee steeds belangrijker. Je moet beter je best doen om op te vallen tussen al je concurrenten. Het verbeteren van je werkgeversmerk draagt bij aan je wervingsproces.
Starten met Employer Branding
Worstel je met jullie bedrijf op de kaart zetten als aantrekkelijk werkgever? Weet je niet waar je moet beginnen? Of misschien heb je wel geen tijd om te werken aan Employer Branding? Wil je graag aan de slag met Employer Branding? Hieronder vertellen we je hoe we je kunnen helpen.
Brockmeyer helpt bij Employer Branding
Door onze jarenlange ervaring met strategische arbeidsmarktcommunicatie weten wij perfect hoe we jullie organisatie kunnen positioneren als aantrekkelijk werkgever. Met Employer Branding vind en bind je het allerbeste talent. Brockmeyer helpt met Employer Branding op strategisch én uitvoerend niveau. Samen bepalen we de koers naar een sterk werkgeversmerk en bepalen we wat nodig is om met Employer Branding aan de slag te gaan.
Employer Branding voor een aantrekkelijk werkgeversmerk
Het resultaat van een sterk werkgeversmerk? Werknemers die lang bij je blijven, lagere wervingskosten, betere kandidaten en als kers op de taart de kost per hire wordt uiteindelijk minder. Employer Branding is meer dan alleen een reputatie neerzetten. Door je werknemers en kandidaten betrokken te laten zijn bij je werkgeversmerk creëer je voor alle betrokkenen een aantrekkelijker geheel.
Werkwijze Employer Branding
We vinden het belangrijk om op een overzichtelijke wijze een strategie en plan van aanpak te ontwikkelen voor jouw arbeidsmarktcommunicatie en daarom onderscheiden wij vijf fasen:
Fase 1: Inventarisatie
Het doel van deze fase is om inzichtelijk te krijgen wat jou als werkgever bijzonder en onderscheidend maakt. Kortom, wat is het werkgevers-dna?
Fase 2: Strategie
Op basis van de informatie die is verkregen vanuit de inventarisatiefase stellen we een strategie en een plan van aanpak op voor jouw Employer Brand(ing).
Fase 3: Ontwikkelen creatief concept
In deze fase ontwikkelen we een creatief concept en ontvang je een voorstel over hoe je je als werkgever het beste kunt positioneren en hoe je het werkgeversmerk goed kunt laden. We bepalen in deze fase het beeldgebruik, de vormgeving en de tone-of-voice.
Fase 4: Uitwerking creatief concept naar media en middelen
Op basis van het creatief concept laten we zien hoe je dit kunt doorvertalen naar verschillende media en middelen.
Fase 5: De slotfase; daadwerkelijke uitvoering in vastgestelde media en middelen
Op basis van het voorgestelde creatieve concept bepaal je definitief welke media je wilt inzetten en welke communicatiemiddelen Brockmeyer definitief voor je gaat uitwerken.
Hulp nodig?
Vul het formulier in voor vrijblijvend advies over hoe we jou kunnen helpen bij het realiseren van een sterk werkgeversmerk door middel van Employer Branding.
Employer Branding Ebook
Employer Branding is een krachtige strategie om het juiste talent aan te trekken en aan je te binden. In deze whitepaper lees je waarom Employer Branding belangrijk is, hoe je met Employer Branding aan de slag kunt binnen jouw organisatie, wat Employer Branding je oplevert en een aantal voorbeelden ter inspiratie.
Deze whitepaper helpt je “Employer Branding” te begrijpen zodat je zelf aan de slag kunt met jullie werkgeversmerk.
Aan de slag met Employer Branding
Wij adviseren je graag over alle mogelijkheden binnen Employer Branding
en helpen je met veel plezier bij het realiseren van een sterk werkgeversmerk.
Neem contact op voor vrijblijvend advies:
Benieuwd wat Brockmeyer in jouw branche kan betekenen?
Een effectieve mediaselectie vraagt om kennis van de branche en het type functie. Onze branche experts staan voor je klaar!
Deze bedrijven gingen je voor: