Hoofdkantoor Amersfoort

Hardwareweg 36 3821 BM Amersfoort +31 (0) 33 820 02 58

Kantoor Amsterdam

Pand Noord
Meeuwenlaan 100
1021 JL Amsterdam
T. +31 (0) 20 71 63 370

Kantoor Parijs

128, Rue La Boétie 75008 Paris +33 (0)1 70 70 96 96

Algemeen

advies@brockmeyer.nl KvK: 64904709 BTW: NL8558.95.767.B01

Gratis wervingsadvies? Sparren over recruitment? Neem contact met ons op en wij helpen je graag!
Contact

Drie tips om als werkgever jongeren aan te trekken

Veel organisaties willen fris en jong overkomen. Daarom is het verstandig om wat jongeren in het team te hebben. In sommige sectoren is het erg makkelijk om jongeren te ...

Lees meer

featured-image

Veel organisaties willen fris en jong overkomen. Daarom is het verstandig om wat jongeren in het team te hebben. In sommige sectoren is het erg makkelijk om jongeren te werven, maar in andere sectoren blijft het een uitdaging om te verjongen.

Hoe kun je nou succesvol jongeren werven, zelfs als je in een lastigere sector werft? Deze tips en data kunnen je helpen.

1. Durf modern te zijn

Met alleen printmedia kom je er vaak niet meer. Hoeveel jongeren lezen de krant nog? Als bedrijf moet je overgaan op modernere recruitmenttools.

Uit onderzoek blijkt dat 47 procent van de jongeren uitsluitend op hun smartphone vertrouwen om naar een baan te zoeken en 62 procent gebruikt social media daarvoor.

Een andere moderne strategie is het bereiken van jongeren met social media. LinkedIn, Facebook, Instagram: er zijn opties genoeg!

2. Bied mentorschap aan

Millenials en generatie Z geven een nieuwe draai aan het mentorschap. Zij geloven dat een mentorrelatie tweerichtingsverkeer is. Beide partijen leren van elkaar. Jonge professionals verwelkomen feedback van mentoren en zullen ook feedback geven aan hun mentor.

Meestal is de mentor de leraar. Het is een eenrichtingsrelatie, maar dat is niet het ideale team voor een millennial. Vergeet dus niet mentorschap te benoemen in jouw vacatures!

3. Creëer een levendige bedrijfscultuur

Veel jongeren willen deel uitmaken van een gemeenschap. De meeste young professionals voelen zich het meest thuis bij bedrijven die een unieke bedrijfscultuur hebben. Als je een sterk en betrokken team hebt, draag dat dan vooral ook uit in je campagne.

Benieuwd hoe het werven van jongeren in de praktijk verloopt? Lees onze casestudy om te zien hoe Gemeente Altena in korte tijd vijf young professionals wist te werven om vergrijzing tegen te gaan. Vul het formulier in en we sturen de case meteen naar je toe!

Delen
author
Mees Teeuwen
Casestudy-Gemeente-Altena